piątek, 29 czerwca 2012

Trochę boho i kopertówka DIY

Od dawna nosiłam się z zamiarem uszycia własnej kopertówki... i udało się! :-D
Uwielbiam ten typ torebek, ale zawsze wybieram takie modele, do których zmieści się coś więcej niż tylko karta płatnicza ;-)

Dzisiaj pokażę Wam jak własnoręcznie zrobić torebkę z frędzlami. Do uszycia jej użyłam maszyny do szycia, ale nie jest ona koniczna... jeśli ma się troszkę więcej czasu,  można szyć ręcznie.

Efekt końcowy wygląda tak:




 Będzie nam potrzebne:

- metr kwadratowy materiału- ja wybrałam czarny zamsz, ale torebkę można uszyć z każdego materiału      i koloru- wybór należy do Ciebie
- nożyczki
- coś twardego do usztywnienia boków- ja użyłam do tego twardych kartek papieru






Pierwsze co musimy zrobić, to odmierzyć z materiału dwa takie same kawałki materiału o wymiarach ok. 50 x35 cm oraz przygotować dwie powierzchnie usztywniające o wymiarach ok. 24x 34 cm. Piszę "ok.", ponieważ zawsze trzeba zostać margines 1 cm na ewentualne błędy.

Następnie wycięte kawałki materiału składamy na pół, a w środek każdej powstałej połowy wkładamy usztywnienie. Całość spinami szpilkami.









Następnie z pozostałej części materiału wycinamy kawałek o wymiarach 35 x 20 cm. Posłuży on nam do zrobienia frędzli. Nacinamy materiał z krótszego boku, tak aby powstały ok 0,5 cm frędzle, pozostawiając ok. 1 cm materiału na górze.

Nacięty we frędzle materiał wkładamy pomiędzy dwie części torebki i razem spinamy szpilkami.

Kolejnym etapem jest wszycie zamka. 
Zamek o długości ok. 30 cm wszywamy z przeciwnej strony frędzli, wcześniej dozcinając materiał na odpowiednią długość dostosowaną do zamka.

Teraz całość trzeba zszyć- albo ręcznie albo maszyną do szycia. W związku z tym, że maszynę posiadam, wybrałam łatwiejsza drogę ;-)






Mam nadzieję, że Wam również torebka się udała ;-) 
W razie czego- służę pomocą :-)))





A to moja stylizacja z nowa torebką !!!!





































































fot. M.Piechota


Koszula- ZARA- własność mamy ;-)
Spodenki- no name - DIY
Torebka- DIY
Chusta- H&M
Szpilki- ZARA





10 komentarzy:

  1. świetny zestaw, bardzo wakacyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne szorty i wzór na bluzce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. boska bluzka, torebki zazdroszczę, wyszła cudownie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym potrafić uszyć sobie torebkę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądasz rewelacyjnie! każdy jeden element zestawu mnie zachwyca:) jestem pod wrażeniem torebki! świetny pomysł z takim uszyciem, tym bardziej, że właśnie takiej torebki szukałam:) chyba zaraz się za to zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastyczna ta kopertówka : ) cały zestaw również bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygladasz genialnie, a kopertowka wyglada swietnie!
    Pozdrawiam!
    www.saymejustine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. i kolejna stylizacja na bardzo wysokim poziomie która mnie zachwyciła, a torebka rewelacyjnie zrobiona :)

    OdpowiedzUsuń